05 desember 2008

Femte luke

Jaja - da klarte jeg ikke å komme meg i seng før midnatt denne gangen heller - så her er neste kalenderluke.
Her kommer et nytt innslag fra Nine Lessons and Carols - som vi også skal synge, om enn i et litt annet arrangement.
Men dette er den faste prosesjonshymnen. Den kommer først - her ser vi koret går inn på plassene sine (og legg merke til den flotte kirken - se DE glassmaleriene...). Legg også merke til at orgelet faller inn først på fjerde vers. Verken solisten eller koret har sunket en millimeter - noe annet ville vært særdeles hørbart. For oss (som gjør dette på samme måten - det eneste som er annerledes er at vi bruker en litt annen diskant på siste vers...) er dette er like spennende hvert år ;)
Min kjære mann på orgelkrakken hører heldigvis godt. Har vi sunket, blir denne hymnen sunget a cappella :D
"Once in Royal David's City":

1 kommentar:

  1. Jeg får ikke hørt musikken nå, siden jeg sitter på jobb, men gleder meg til i kveld, for da skal jeg høre. Smart med den påpasselige organist, du. Det er for-fer-de-lig med "sunkne" kor når akkompagnementet slår inn ={

    SvarSlett

Denne bloggen er flyttet til hildegoghagen.wordpress.com - og stengt for kommentarer. Alle innlegg kan finnes igjen der.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.