10 desember 2008

Tiende luke - Bach igjen

Den aller mest kjente arien fra Juleoratoriet (?) er kanskje Ekkoarien..
Det finnes i alle fall flere flotte opptak av denne på YouTube. Denne har vært framført mange ganger på julemorgenkonserten i Ringsaker kirke.
Dette opptaket viser en kvinnelig sopran, en oboist som ligner på Clark Kent og en guttesopran (ekko) som er noe preget av stundens alvor, men alle gjør en formidabel innsats. Så jeg tror kanskje dette er min personlige favoritt:






Her er en versjon til av samme arien, siden jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken jeg synes var best. Her er det en guttesopran som synger arien. Det gir er veldig klar og definert stemme, men mindre tolkningsregister eller hva jeg skal kalle det. Han er veldig ung. Men synger flott.
Disse har valgt den samme løsningen som oss mht plassering. Solisten står på sin vante plass - ekkoet er plassert på galleriet.

1 kommentar:

  1. Veldig vakker musikk. Jeg foretrekker den første versjonen fordi den har mer fylde. Men han sang jo veldig godt den unge gutten og har sikkert en stor karriere foran seg.
    Det er dette som er julemusikk for meg, ingen jul uten denne.

    SvarSlett

Denne bloggen er flyttet til hildegoghagen.wordpress.com - og stengt for kommentarer. Alle innlegg kan finnes igjen der.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.