08 september 2008

Roser


dagens rose

Dette er Barcarole.
Det begynner å komme seg litt i rosehagen nå. Det kan selvsagt ha noe med å gjøre at jeg har slått plenen og lukt masse i helga, så det ser litt ryddigere ut, men det begynner også å springe ut noen roser igjen.
Barcarole har svarte knupper på stilker som rekker meg til halsen... det er et stankelbein av en rose.
Penny Lane har fått en av de solide obeliskene som jeg kjøpte - dessverre klarte jeg å knekke av et knippe med knupper i prosessen.
Den andre klatrerosa som jeg ikke husker navnet på skal få den andre.
Malvern Hills får ligge på bakken i vinter...
Men den ser lovende ut - perlekjeder av små gule blomster allerede. Gleder meg til den danner en flott portal - på den rosebuen jeg enten skal kjøpe eller snekre :-)

5 kommentarer:

  1. Hm, blir Barcarole så lang altså? Min er bare en dverg i forhold til din, men så er min plantet i år da. Nydelig rose!

    SvarSlett
  2. Min Barcarole ble aldri noe mer enn et par korte pinner, heller. Før den til slutt gav seg helt.
    Men jeg kunne godt tenke meg å prøve igjen, for blomstene er jo nydelige, og duften helt fantastisk :-)

    SvarSlett
  3. Jeg hører dere skryter av duften...Men ingen av mine to Barcaroler dufter det aller minste :-(

    SvarSlett
  4. Denne var utrolig fin! Fantastisk farge! Har forsøkt å søke på den på nettet - den må være vanskelig å finne tak i?

    SvarSlett
  5. Det var rart, hildeg. For duften var jo faktisk overveldende på de tre plantene jeg hadde.

    SvarSlett

Denne bloggen er flyttet til hildegoghagen.wordpress.com - og stengt for kommentarer. Alle innlegg kan finnes igjen der.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.