18 november 2008

Flere memer..

Eirin har laget et litterært meme...

1. Tror du at du kunne skrevet en bok? Har du lyst? Hva slags bok ville det vært?

Har prøvd. Det var en krim, og det var morsomt.

2. Nevn minst en forfatter du beundrer, og hvorfor

Det er mange, men for å holde meg i geografisk nærhet og til en sikker vinner:
Sigrid Undset. Mange av bøkene hennes er fantastiske leseropplevelser, og hun
var en fascinerende skikkelse også privat.

3. Hva er den siste boken du leste og hva er den neste boken du planlegger å lese?

Den siste boken jeg leste ferdig var Star Struck av Val McDermid, holder på med
Nicholas og Alexandra. Etter det vet jeg ikke helt.

4. Boken som:
a) anbefales på det sterkeste
Veldig vanskelig. Det er jo så mange? De Elendige, kanskje,- av Victor Hugo?
b) fikk deg til å gråte
Hmmm. Ikke så ofte det skjer - nå lenger i alle fall. Men når vi først er inne
på Sigrid Undset, så gråt jeg vel en skvett både over Lavrans' dødsleie og da
Kristin mistet den lille sønnen sin i Kristin Lavransdatter
c) fikk deg til å le
Det er lettere - jeg knislet nok en smule flere plasser mens jeg leste Star Struck
d) gjorde deg flau eller uvel
Hvis jeg blir flau eller uvel, så fortsetter jeg ikke ofte å lese? Ble nok av og
til flau på europeeres vegne da jeg leste From the Holy Mountain
e) er oppskrytt etter din mening
Da Vinci-koden. Urk...
f) du aldri har klart å fullføre
Den som ligger på bordet på Tertitten på bildet i bloggen: A philosphy of Gardens.
Den er litt tung, men hovedgrunnen er vel at jeg har rota den bort. Jaja, den
dukker vel opp igjen.

5. Har du orden i bokhylla? Har du et system, og i så fall hva for slags?
Hehe, se over. For lite orden. Et visst system er det dog - bøkene er sortert
etter emne, når de er der de skal.

6. Hvilke språk leser du på?
Norsk og engelsk for det meste, dansk og svensk kan hende.

7. Hvor kjøper du bøker?
Amazon, bokhandelen

8. Hva ville tittelen vært på boken om ditt liv? ;)
Den boka får mine døtre skrive når jeg er død ;)


Sender denne videre til alle hagegale som fortsatt kjeder seg i novembermørket :)

3 kommentarer:

Denne bloggen er flyttet til hildegoghagen.wordpress.com - og stengt for kommentarer. Alle innlegg kan finnes igjen der.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.